Archiv novinek
Jak se postupně zvyšovala rychlost vozů, logicky se zvyšovalo i omezení rychlosti. V Americe se tak dělo nejdříve na úrovní měst. To znamená, že města měla různá omezení rychlosti. Zároveň také značky nebyly osvětleny. To začalo být ve většině vyžadováno měst vyžadováno v polovině 20. let – pomocí lampy pojmenované „Mazda“. V roce 1925 padl v New Yorku zákon, že každé město musí mít dobře viditelné omezení rychlosti na hlavní silnici a osvětlení musí být adekvátně podsvícené od východu do západu slunce.
Vývoj dopravních značek
To se ale ukázalo jako velmi problematické. Vzhledem k tomu, že mluvíme o začátku 20. století, nebyla ještě elektřina spolehlivě kdykoliv k dispozici. Navíc počet nových silnic, které potřebovaly omezení, rapidně rostl. Muselo se proto vymyslet jiné řešení. To přišlo brzy v podobě reflektivního systému z vlastního osvětlení automobilu. Ke konci 20. let se implementovalo více moderních řešení, které známe i ze současnosti k dosažení maximální přehlednosti – obdélníkový tvar, vyšší než široký, černobílé barvy.
Od začátku tu byla velká debata mezi těmi, kdo prosazovali bezpečnost a těmi, kdo chtěli svobodně cestovat libovolnými rychlostmi. Bylo třeba zachovat kompromis. Na mnoha místech byla rychlost špatně odhadnutá a doprava zbytečně zpomalená. V průběhu 30. a 40. let docházelo k postupnému srovnávání rychlostí celostátně.
Současnost
Už je to přes 100 let, co jezdíme automobily. A zákony se postupně přizpůsobují novým technologiím. Historicky znamenalo jezdit autem větší svobodu – záleželo na člověku, kam jel a jak rychle. Časem se ale zákony staly více komplexními a precizními. Omezení rychlosti se mění podle prostředí v závislosti na podmínkách, okolí nebo jaký typ vozidla řídíte.
Zpět na výpis novinek